"Suurin ihme on mielenrauha" -Amma-

maanantai 6. joulukuuta 2010

Viis tyttöä - elämänmittainen matka

Elämä on matka. Siinä on välietappeja, sivupolkuja, takapakkeja ja joskus huimaa vauhtia eteenpäin pyyhkäiseviä ohituskaistoja. Silti se matka on aina samanmittainen.

Rakastan syvästi asioita, ihmisiä ja tarinoita joissa on sisältöä, eikä vain pintaa ja ulkokultaisuutta. Elämää itseään, joka joskus satuttaa itkuun saakka, antaa ajateltavaa, mutta on silti niin rakastettavan koskettava.

Juuri tänään haluan jakaa teille yhden sellaisen tarinan, joka on koskettanut minua. Kiitos Joose Keskitalo ja kappale Viis tyttöä. Se on kertomus alusta, matkasta ja lopusta. Se on tarina luomisen tuskasta, uskosta, vaikeiden asioiden läpikäymisestä sivupolkujen kautta päämäärään pääsemisestä. Tänään olen valmis taas astumaan eteenpäin elämässä, yhden välietapin saavuttaneena.

Kuvitin oman matkani - Viis tyttöä.

Olen hetken kokonainen ja vierelläni on elämä. Kiitos.

Viis tyttöä kaunista kuin tähdet taivaahalla
Näin minä unta jokaisesta kustakin vuorollansa
Vaan jottei kukaan toinen veisi kultasydäntäsi
Muovipussiin tungin ja suljin puukon ja sydämesi

Toinen hellillä käsillänsa hoivasi siskon lasta
Vaan kädet nuo minä sahasin jotteivät tuskia saisi


Loput kolme kirkkomaalle hautasin kaksin käsin
Vaan talteen otin rinnat, jalat ja yhdet lempeät kasvot
Viis tyttöä kaunista kaikki palasina
Sommittelin kokosin kultani palasia
Sommittelin kokosin kuusi pitkää päivää
ja seitsemäntenä lepäsin vierellä kokonainen